
Program nauczania wychowania fizycznego "MAGIA RUCHU" - II etap edukacyjny/klasy IV-VIII/ + PDF!
dział:
autor:
Urszula Białek Joanna Wolfart-Piech >> zobacz inne pozycje autora
wydawca:JU.DM-WF s.c.
ISBN:978-83-948660-0-6
data wydania:2017
wymiary:A4, s. 64
oprawa:miękka



Program nauczania wychowania fizycznego "MAGIA RUCHU" - II etap edukacyjny/klasy IV-VIII/ + PDF!
W programie wymagania szczegółowe w zakresie umiejętności i wiadomości, podane są w czterech blokach tematycznych, uwzględniają charakterystykę rozwojową i zasadę stopniowania trudności. Wskazane w nowej podstawie treści zapisane są w trzech etapach rozwojowych, odpowiednio dla klasy IV, klas V–VI oraz VII–VIII.
Podane w treściach programowych wymagania szczegółowe są opisane w formie celów operacyjnych. Stanowią one opis wyników, które mają być sformułowane oraz osiągnięte jako zamierzone sukcesy uczniów. Treści w poszczególnych blokach tematycznych podane zostały z podziałem na wiadomości i umiejętności. Do każdego bloku przypisane są kompetencje społeczne zapisane w podstawie programowej jako pożądane postawy ucznia wobec kultury fizycznej. Każdy blok tematyczny ma przydzielone wybrane formy aktywności fizycznej niezbędne do realizacji podstawy programowej:
-rozwój fizyczny i sprawność fizyczna – lekkoatletykę i gimnastykę,
-aktywność fizyczna – lekkoatletykę, zespołowe gry sportowe, gimnastykę, gry rekreacyjne i taniec,
-bezpieczeństwo w aktywności fizycznej – lekkoatletykę, gimnastykę i gry rekreacyjne.
Treści z edukacji zdrowotnej realizowane mogą być we wszystkich blokach tematycznych jako element wybranych lekcji wychowania fizycznego.
Tematy lekcji zostały zapisane zgodnie ze schematem z podstawy programowej, tj. dla klasy IV, klas V–VI oraz VII–VIII. Mając na uwadze najbardziej praktyczny układ rozkładów materiału, tematy lekcji przyporządkowane zostały poszczególnym formom aktywności fizycznej, tj. lekkoatletyce, zespołowym grom sportowym, gimnastyce, grom rekreacyjnym oraz tańcowi.
Do każdego tematu lekcji przypisane jest wymaganie z podstawy programowej danego boku tematycznego, np. 1.1.1, 2.2.10, 3.1.4. Wymagania z edukacji zdrowotnej połączono z odpowiednią formą aktywności fizycznej, np. 4.1.5. Oczekiwane zachowania i pożądane postawy ucznia opisano zgodnie z kompetencjami społecznymi zawartymi w podstawie programowej. Postawy ucznia wobec kultury fizycznej przyporządkowane zostały do każdej formy aktywności fizycznej.
Założenia programu są propozycją autorek realizacji podstawy programowej. Nauczyciel wychowania fizycznego może zmodyfikować program „Magia ruchu” zgodnie z potrzebami swojej szkoły. Takie podejście pozwoli nauczycielowi i dyrektorowi uwzględnić potrzeby i oczekiwania swoich uczniów, specyfikę szkoły i posiadanych obiektów, kwalifikacje nauczycieli oraz tradycje środowiska.
Obecnie do książki dołączamy materiały w postaci pliku PDF bezpośrednio do wykorzystania przez nauczyciela.

autor: Urszula Białek Joanna Wolfart-Piech,
cena: 43.00 zł 43.00 zł
autor: Ozimek M., Adam Jurczak,
cena: 43.00 zł 43.00 zł

